Sunday, March 8, 2015

Third Trimester

Assalamualaikum semua. sebeluma ape2 mari sama2 sedekahkan Al-Fatihah utk mangsa2 MH370. semoga mereka semua ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh. Al-Fatihah
#setahunmh370

Okay back to our main topic. ecehhh speaking london fulakkk kau. teheeee *with shining teeth*. Bulan ni genap la 7bulan aka 28 week baby dalam perut nomeyy omeyy ni. hihi. baby bump da semakin menunjukkan dirinye and same goes to me semakin mengembangkan diri. haha

tuptup tinggal lagi 12minggu nak kena menikmati perasaan pregnant ni. sekarang ni baby semakin aktif menendang, mengeras. uihhhh kalau time mengeras tu mmg sakit oii. tp takde la sakit sgt just yang sikit2 je. kalau dulu baby tendang tak rase sgt. tp now when baby kick wooo sampai it like something big kick from inside. just imagine aku cam terkejut and kekadang cam org tersedu tu. hahaha.

aritu scan berat baby da 1.4 kg. awok jgn beso sgt k baby sian mama nanti. hehe. nanti nak scan 4d plak eksited beno nak nengok muka awok. ikut mama ke ikut papa. hihi tak kisah la ikut sape2 pun as long as awok sehat nanti. tak sabar nye nak pegang awok, peluk cium awok baby. hahah. pasal nak bersalin tu malas pk. lain org lain bahagian dia kan. sume org pn akan lalui. yg penting perasaan pertama kali jd ibu tu. pertama kali peluk cium ank sendiri. wooooo makin eksited sgt.

persiapan untuk menyambut first baby ni da 50%. tinggal lagi 50% kena beli kat baby expo. nak jimat laaa. alhamdulillah aku masih gagah lagi nak berjalan even kekadang tu mengah cket tp takpe no big deal pun *berlagak tu* hahhaa. so boleh lagi la nak g shopping barang baby.

mesti korg tertanye kan gender baby. so far 2 kali scan dua2 pun gender yang sama. Alhamdulillah kalau betul. sebab geng ngn papa nye. suke sgt la laki aku tu dpt geng dia dulu. hari2 pun cakap ngn baby. hihi sweet sanat papa awok tu baby.

tidur sekarang pun da tak lena sangat. ke kiri tak kena. ke kanan tak kena. takpelah tu kan nanti anak depan mata sume tu tak pk dah. aku decide nak bersalin dekat kuantan. sebab nye dekat dgn umi n mak mertua aku la. senang dorg nak dtg tgk cucu dorg kan. lagi pun kalau aku duk johor takde sape nak jaga aku. ak berpantang kat rumah makteh aku sbb umi aku duk sana. rumah mak mertua dekat sgt. boleh je nak ulang alik pergi rumah dia so tak jadi masalah besar pun.

okay lah takde idea dah nak bebel. hahah. doakan aku selamat sumenye. even awal lagi. tp nanti pejam celik pejam celik dah jadi mok org aku ni. hahhah. k la daaaaa

2 comments:

She's DHHassan said...

Semua baby boy ek.... Adah pon baby boy jugak... hihi bertambah hero2...

amalina said...

hihi insya Allah bby boy. tp pape pn yg penting sumenye selamat nt. bby sehat sume tu lg penting. huhu